Aegon website nog één week open voor woekerpoliscompensatie

Geplaatst op: 11-08-2015, 10:34:09

Heeft u voor 1 januari 1999 een Koersplan, Bonusplan, Kapitaalplan, PremieSpaarplan, Spaareffect (vanaf 1988), AOW-privéplan, Mixplan, Koopsom, Toekomstplan, Vermogensplan, Fiscaalvoordeelplan of Garantieplusplan afgesloten bij Aegon en is deze polis voor 14 juni 2013 beëindigd (bijvoorbeeld door afkoop), dan heeft u mogelijk recht op een paar honderd euro.

U moet zich dan wel voor 16 augustus a.s. aanmelden!

Stichting Odin
Voorzitter Jeffrey Leichel van Stichting ODIN; “In de jaren negentig heeft Aegon honderdduizenden van deze polissen verkocht. Dat betekent waarschijnlijk dat 1 op 4 huishoudens wel zo’n polis in huis heeft gehad. Uit een beruchte rechtszaak vorig jaar is gebleken dat de verzekeringspremies in deze polissen vaak oneerlijk hoog waren. Aegon heeft na overleg met diverse belangenorganisaties begin dit jaar een collectieve vergoedingsregeling aangeboden aan alle polishouders die voor 1 januari 1999 zo’n polis hebben afgesloten. Maar iedereen die zo’n polis voor 14 juni 2013 al zelf had opgezegd of waarvan de looptijd al per die datum was verstreken moet zelf die vergoeding ophalen. Wie niets doet, krijgt ook niets”

Aegon heeft een speciaal deel op haar website ingericht, dat per 16 augustus 2015 uit de lucht gaat. Consumenten die één of meerdere van de genoemde polissen hebben gehad kunnen zich alleen nog de komende week via de website aanmelden voor de extra vergoeding. De link is: www.aegon.nl/particulier/beleggen/regeling-spaarbeleg-2014

Stichting ODIN roept ook consumenten op hun tussenpersoon in actie te laten komen. Vaak weten consumenten niet meer wat voor polis ze hebben gehad, maar kan de tussenpersoon dit vrij eenvoudig nakijken. Het is bekend dat dit soort “kom-zelf-in-actie” procedures vaak zeer lage responscijfers opleveren. En zo blijven er vele miljoenen euro’s compensatie bij de verzekeraar hangen. De tussenpersoon kan daar een nuttige rol vervullen.

Tenslotte benadrukt de stichting dat deze compensatie slechts een gedeeltelijk herstel van de polis is. Uit de andere rechtszaken en claimprocedures blijkt dat er met veel polissen nog van alles mis is en dat een verdere claimprocedure vaak gerechtvaardigd is. Via www.integraalontwoekeren.nl is daar meer informatie over te vinden.

Bron: www.eufin.nl van 11 augustus 2015.